Ghost

Ja, man loggar in på blogg.se, och ens första tankar är "jaha, vad ska jag klaga på idag då...". Det är ju faktiskt lite synd att tänka så, jag tycker ju andra bloggar där folk bara klagar på sitt liv och på samhället är så tråkiga, så man borde ju försöka att inte kasta sten i glashus, eller åtminstone försöka skriva det negativa med en om möjligt mer positiv klang.

Idag när jag, AnnaMaria och Bruno väntade på tvären från Gullmars till Mårtensdal stog en liten tjej i 13-14 årsåldern på tunnelbaneperrongen mitt emot och skrek något i stil med "jävla fjortisar" mot ett gäng som stog och vänta på tvärbanan. Hennes kompis stod också på tvärban-sidan och de skrek saker till varandra, typ "har du sett de där fula fjortisarna där borta?" osv. Men ärligt, berätta för mig, vad är mer fjortis en den attityden och beteendet de själva hade? Så jag kunde inte låta bli: "Jaha, och vad är ni själva då? Trettisar?".

Och som svar på en bekants blogg: Det är vetenskapligt bevisat att cannabis kan påverka kroppens förmåga att tillverka blod. Jag har själv hållt på med det, tyckte det var mycket roligt och trevligt, men fan. Ska man behöva använda sig av sånt för att tillfredställa sig mentalt? Jag ser ingen anledning att försvara gräsrökande längre. Kan man inte ha roligt utan substanser och alkohol (dricka kan vara kul ibland, ja) så borde man börja fundera på saker och ting, om man nu har några hjärnceller kvar till det.


Kommentarer
Postat av: daniella

mm ja, håller faktiskt med dej totalt där...Mer fjortis än så kan man knappt bli alltså... Menar 13/14 åringarna dådå ( x) )

2009-03-03 @ 23:11:17
Postat av: Reby

Jag fattade det xD

2009-03-04 @ 00:21:03
URL: http://bansheez.blogg.se/
Postat av: saskia

sv; tack gumman! vilken rolig text du har skrivit, eller asso att man, ehh, funderade over den :)

2009-03-04 @ 20:09:34
URL: http://blandgrynet.devote.se
Postat av: s

haha vilka skämmiga ungar

2009-03-04 @ 20:28:50
URL: http://sandragrundin.blogg.se/
Postat av: amanda =)=)=)=)=)==)

fattar nada som vanligt, uppfatta ordet hjärncell tror jag men de har ja ju ganska få av så;)

2009-03-05 @ 16:49:48
Postat av: Reby

HAHAHAHHAHAHAA FETT SKÖN

2009-03-05 @ 19:02:16
URL: http://bansheez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0