25 fakta om mig

Gjorde samma lista på facebook. Den är kul, läs!


1. Jag får alltid tvångstankar eller blir rädd om något inte är som det ska. T ex. om ett skåp eller en låda står öppen för att nån glömt stänga den, måste jag stänga. Eller om tunnelbanan åker ovanligt snabbt blir jag rädd.


2. Jag borde skriva det här på engelska, men orkar inte.


3. Jag drömmer ibland om att bo på landet och föda upp welsh ponys.


4. Jag har typ 4-5 planer på att langa grymt cashflow när jag blir äldre och är ganska säker på att någon av planerna kommer att funka. Ibland är det bra att vara född med begåvningar!


5. Jag inbillar mig ofta att folk snackar jävligt mycket skit om mig, känner mig ofta jobbig och ivägen.


6. När jag var 2,5 år skrev jag en egen sång som gick "Å barnen, å barnen, å barnen, å barnen". En riktig hit!


7. Även om jag tycker att katter o kattungar osv kan vara sjuuuukt söta, så finns det inget som kan jämföras med en hundvalp, eller min egen hund.


8. Jag har (som många andra) inte bestämt mig vart jag vill bo. Los Angeles, New York, Miami, eller kvar i Stockholm? Och jag är jättestressad över det.


9. Jag har väldigt mycket fördomar, vilket jag önskar att jag inte hade. Fast då menar jag inte typ överdrivna fördomar som att alla japaner gillar manga och sushi och sånt, utan mer "Jag vågar inte åka till Fittja eller Tensta ens på dagen" eller "Gubbar med långt konstigt efternamn som bor på Östermalm är otrevliga och ser ner på en".


10. Min musiksmak varierar väldigt mycket.


11. Jag är väldigt lättpåverkad när det kommer till alkohol. Dock kan jag alltid tänka klart och kan prioritera saker, dvs jag gör inget dumt på fyllan.


12. Jag tycker tv-serier som Hannah Montana, The Suite Life of Zack & Cody etc. kan vara jätteroliga (på engelska då), även om jag tycker konceptet på själva serierna är rätt töntiga.


13. Jag har inget emot bi/homosexuella, men kan inte föreställa mig/titta på homosex utan att bli jätteäcklad.


14. Jag spenderar väldigt mycket tid framför spegeln. Jag kan utan problem kolla mig i spegeln och tänka "fan vad snygg jag är", samtidigt som jag ibland tycker motsatsen. Men hursomhelst, jag har sjukt lätt för att fastna framför spegeln. Jag kan typ aldrig slita mig ibland, älskar att bara stå och posa.


15. Ibland när jag är i närheten av nån kille jag tycker är intressant/snygg/söt/unameit blir jag jättefnittrig och blyg och känner mig typ som en 12-åring, det suger.


16. Jag tycker väldigt mycket om hästar och så, men snygga killar ska inte rida. Det är jättefel.


17. Nästan alla som vart i mitt hus och hört vad min pappa jobbar med tror att min familj är stenrik, men ska jag vara ärlig så tycker jag pappa tjänar för lite pengar. Han hade dock tjänat mer om han hade vart låtskrivare, vilket han borde vara.


18. Jag har jättesvårt att släppa någon jag varit riktigt kär i, även om känslorna svalnat för längesen.


19. Jag behöver egentligen glasögon eller linser, men mina glasögon för 5000:- låg i min väska som blev stulen och sen dess har jag inte orkat skaffa nya. De var snygga och dyra Fendi och jag vill ha tillbaks dem.


20. Jag får aldrig minnesluckor efter fyllor, har sjukt detaljerat minne och jag tror att jag kan säga namnet på typ alla jag kysst, vilket är en del. Lol.


21. Jag känner mig förolämpad och bortglömd/skjuten åt sidan om jag inte får mycket uppmärksamhet.


22. Jag älskar att komma på namn åt husdjur.


23. När jag tänker så tänker jag med ord, och jag liksom hör en röst inom mig säga vad jag tänker. När jag är trött så slumrar den rösten något helt otroligt och säger en väldig massa konstiga ord.


24. Jag svär egentligen alldeles för mycket, utan att tänka. Vilket typ alla i min ålder gör idag. Jag vill kunna sluta, men har insett att det inte går då det inte finns lika starka ord som svordomar och då blir allt helt tomt och betydelselöst.


25. Jag har jättesvårt att slänga bort saker. Får massa nostalgitankar osv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-02-12 @ 16:16:34
Postat av: Anonym

"Gubbar med långt konstigt efternamn som bor på Östermalm är otrevliga och ser ner på en".



han på din mammas jobb. hahaha

2009-02-12 @ 16:17:13
Postat av: Reby

Haha, Claes ja. Han är ju inte otrevlig, men han är bara väldigt töntig xD

2009-02-12 @ 17:09:06
Postat av: Anonym

Hehe jag trodde inte att jag skulle orka att läsa allt de´där men det gjorde jag!!:D det var kul att läsa!:P

2009-02-12 @ 19:36:54
Postat av: Anonym

Hehe jag trodde inte att jag skulle orka att läsa allt de´där men det gjorde jag!!:D det var kul att läsa!:P

2009-02-12 @ 19:37:10
Postat av: amanda =)=)=)=)=)==)

"När jag tänker så tänker jag med ord, och jag liksom hör en röst inom mig säga vad jag tänker. När jag är trött så slumrar den rösten något helt otroligt och säger en väldig massa konstiga ord." (L) typ jag always .D

2009-02-12 @ 20:10:58
URL: http://amandaberndtsson.blogg.se/
Postat av: Reby

JHAHAHAH asså ja ibland blir det typ som att jag hör random ord eller asså jag tänker att jag ska säga det men ändå inte typ. det är wierd.

2009-02-13 @ 11:05:14
Postat av: Anonym

du har inte ocd eller riktiga tvångstankar om du bara behöver stänga en skåpdörr om den står öppen

2009-03-12 @ 21:16:46
Postat av: Anonym

Du har inte ocd eller riktiga tvångstankar om du bara behöver stänga öppna skåpdörrar

2009-03-12 @ 21:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0